Saturday 24 August 2019

CETUSAN HATI DARREN GOH

Kepada orang cina2 diluar sana...

Dengarlah apa saya nak cakap pada kau orang.
Saya orang baba & nyonya, keturunan dari china. Genarasi ke 4 yang duduk di Malaysia. Kita semua datang dari China and menumpang di malaysia tanah melayu. Saya membesar di KERAMAT dimana 99% semua orang Melayu. Sahabat saya semua orang Melayu.

So cukup2 lah nak minta hak sama rata seperti orang bumiputra. Mereka(melayu) pasti marah kerana perlu bekongsi hak mereka(melayu). Tuan rumah perlu bekongsi bilik master bed room dengan tetamu. Tak logik la.

Agama Islam agama rasmi negara Malaysia tecinta. Kita kena terima semua ini kenapa perlu petikaikan ini. Belajar bahasa jawi tak salah pun. Mereka(melayu) pun ada hantar anak belajar bahasa cina. So kenapa nak kecoh?

And jangan petikaikan kuasa Sultan and kuasa Agong ketua negara. Sangat biadap untuk petikaikan hak2 and kuasa Sultan sama Agong.
Malaysia hidup aman damai selama ini janganlah timbulkan api kepada semua kaum.

Tak perlu bagitau semua orang china power china power china power. Its china la bro not cina malaysia.
Cipta keindahan kenangan kasih sayang sesama kita di malaysia better then talk about others country.
Ini mgs saya kepada cina yang tak sedar diri.

KEPECAYAAN KEPADA TUHAN
KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
KELUHURAN PERLEMBAGAAN
KEDAULATAN UNDANG-UNDANG
KESOPANAN DAN KESUSILAAN

SELAMAT HARI MERDEKA

FB Dgsw Goh: https://www.facebook.com/daren.goh

No comments:

Post a Comment

Any comment? Please....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...