Thursday 6 March 2014

^-^Kenalpastilah mereka...



9 Tanda-tanda Suami anda Curang dan ada ‘Affair’ dengan Perempuan Lain

Tanda-tanda Suami anda Curang dan ada 'Affair' dengan Perempuan Lain
Jangan ingat suami yang baik di depan anda itu tidak curang. Percayalah, suami yang tampak bagai seorang ‘family-man’ itulah yang cukup berbahaya. Mereka pandai merahsiakan sesuatu dari isteri sendiri.
Mari kita tengok, apakah ciri-ciri atau punca suami curang?
Suami curang ada affair, takut dengan Maxis Friend Finder
Suami curang ada affair, takut dengan Maxis Friend Finder
1. Marah-marah apabila isteri tanya lokasi suami
Bila isteri tanya, “Malam semalam pergi mana?”. Suami jawab, “Eh, pergi rumah Mizan la, tengok bola Manchester United lawan Arsenal. Kalau tak percaya, pergilah ‘call’ Mizan tu”, sambil mendengus. Tampak biasa bukan?
Percayalah, bila lelaki bersikap defensif apabila ditanya ke mana dia pergi, itu adalah satu petanda besar yang tidak baik. Kalau betul, buat apa nak tinggikan suara?
Seperkara lagi, suami sangat fobia dengan fungsi ‘location tracking’. Fungsi moden ini, contohnya dari Maxis, iaitu produk Maxis Friend Finder akan membuatkan suami tidak senang duduk.

Suami curang lebih ghairah untuk melakukan hubungan intim
Suami curang lebih ghairah untuk melakukan hubungan intim
2. Menjadi samada lebih ghairah atau tidak ghairah dengan isteri
Kalau suami tidak melayan isteri di ranjang untuk memenuhi tuntutan seksual, ia sesuatu yang pelik. Walau apa pun alasannya, lelaki normal tidak akan menolak ajakan isteri untuk melayari bahtera rumahtangga.
Namun, apabila suami ghairah tidak bertempat, lain dari kebiasaan, ia juga satu petanda dia menyimpan perempuan lain. Suami sebenarnya rasa bersalah dan ingin menebus kesalahan itu dengan melayani isteri sebaiknya. Lebih teruk, apabila suami telah ‘bersama’ dengan skandalnya itu, ia akan menaikkan hormon testosteron. Lantas, isteri di rumah juga menjadi mangsa rakusnya, walaupun ia halal.
Suami tiba-tiba cukur misai dan janggut untuk tampak anggun
Suami tiba-tiba cukur misai dan janggut untuk tampak anggun
3. Tiba-tiba berperwatakan kemas & berpenampilan menarik
Dulu tidak pernah peduli dengan penampilan diri. Sekarang, tiba-tiba suami ‘tuck-in’ baju ke dalam seluar. Baju kemeja atau t-shirt, hatta jika ingin pergi ke kedai, suami akan seterika sendiri. Suami juga sudah pandai beli minyak wangi. Seluar dalam yang sebelum ini isteri beli, suami sudah pandai memilih. Janggut dan misai sudah pandai ‘trim’.
Hati-hati bila perkara di atas berlaku. Pada zahirnya, nampak seperti perubahan positif, sebenarnya ‘ada udang di sebalik batu’.

Suami yang ada 'affair' dan 'skandal' akan berubah sikap
Suami yang ada ‘affair’ dan ‘skandal’ akan berubah sikap
4. Perubahan sikap suami yang ketara
Sekadar ingatan, antara tanda lain ialah ‘mood’ suami juga berubah-ubah. Sekejap baik yang  melampau, sekejap kasar. Sekejap marah, sekejap baik. Sekejap cium isteri, sekejap malas nak pandang isteri. Pada dasarnya, bila suami ada dua orang perempuan lain dalam satu-satu masa, dia berasa takut dan cemas.
Kalau tiada apa-apa, kenapa bawa 'handphone' masuk tandas?
Kalau tiada apa-apa, kenapa bawa ‘handphone’ masuk tandas?
5. Sudah pandai bawa telefon bimbit dalam tandas
Sememangnya pelik bukan? Buat apa bawa telefon bimbit atau ‘handphone’ dalam tandas. Alasan suami untuk bermain ‘game’ sebenarnya adalah satu penipuan yang perlu diselidiki. Suami sebenarnya mengambil peluang untuk main mesej dengan skandalnya itu dalam suasana yang tenang tanpa gangguan isteri dan anak-anak.
Hati-hati bila suami letak 'password' pada 'handphone'
Hati-hati bila suami letak ‘password’ pada ‘handphone’
6. Telefon bimbit ada kata laluan
Pasangan suami isteri sepatutnya sentiasa berterus-terang antara satu sama lain. Tiada rahsia yang perlu disimpan. Jadi, apabila suami meletakkan ‘password’ pada ‘handphone’, dengan alasan takut anak ‘delete’ mesej penting adalah karut semata-mata.

Suami tiba-tiba jadi seorang pendiam
Suami tiba-tiba jadi seorang pendiam
7. Menjadi seorang perahsia & tidak mahu bercakap
Selalunya, suami akan bercerita apa yang berlaku di pejabat. Apabila dia tidak lagi mahu bercakap dengan isteri dan mula berahsia tentang aktiviti hariannya, isteri kena selidik. Suami akan berkata dia sebenarnya penat dan perlukan rehat. Sebenarnya, dia ‘penat’ untuk melayani dan mencintai dua perempuan dalam satu-satu masa.
Pelik sungguh bila suami tolong 'packing' beg balik kampung
Pelik sungguh bila suami tolong ‘packing’ beg balik kampung
8. Asyik suruh isteri balik rumah mak
Dulu selalu marah bila isteri berkeinginan malu melawat mak dan ayah. Sekarang, asalkan hujung minggu sahaja, nak hantar isteri dan anak-anak balik kampung. Apatah lagi cuti sekolah. Kalau boleh sepanjang cuti sekolah dia mahu bersendirian. “Ada banyak kerja, selalu balik lambat” katanya. Alasan yang tidak munasabah.
Dulu tidak pernah tolong ‘packing’ beg untuk balik kampung. Sekarang suami terlebih rajin pula tolong siapkan beg, kemas baju dan permainan anak untuk dibawa pulang.
Jangan main-main dengan 'woman instinct' seorang isteri
Jangan main-main dengan ‘woman instinct’ seorang isteri
9. Naluri seorang isteri, ’6th sense’ atau ‘woman instinct’
Ini ialah tanda yang paling jelas dan terakhir. Bila isteri rasa “Macam ada ‘something’ yang tak kena je”, ia sebenarnya memang ada sesuatu yang tidak kena. Jarang sekali telahan isteri itu salah. Tidak perlu diperkatakan, setiap isteri memang dikurniakan deria keenam yang tiada siapa boleh menidakkannya.
Kesimpulan
Akhir kata, semoga anda semua berhati-hati dengan perubahan suami. Sama-sama kita berdoa agar dapat melayari rumahtangga yang harmoni dan bahagia.

sumber : Artikel PilihanKisah Rumah Tangga 

No comments:

Post a Comment

Any comment? Please....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...