понедельник, 23 апреля 2012 г.

DOA DAN ZIKIR PAGI DAN PETANG..AL-MA'THURAT

Salam sahabat semua. Marilah kita berkongisi ilmu ini.  Doa dan zikir di pagi dan petang hari (Al-Ma'thurat).  Semoga ia memberi manfaat buat kita semua...insyaAllah!
"Dan demikianlah Kami jadikan bagi tiap-tiap nabi itu musuh, yaitu syaitan-syaitan (dari jenis) manusia dan (dan jenis) jin, sebahagian mereka membisikkan kepada sebahagian yang lain perkataan-perkataan yang indah-indah untuk menipu (manusia)[499]. Jikalau Tuhanmu menghendaki, niscaya mereka tidak mengerjakannya, maka tinggalkanlah mereka dan apa yang mereka ada-adakan".(QS Al-An'am : 112)

"Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh bagimu, maka anggaplah ia musuh(mu), karena sesungguhnya syaitan-syaitan itu hanya mengajak golongannya supaya mereka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala". (QS Faathir : 6)

"Syaitan telah menguasai mereka lalu menjadikan mereka lupa mengingat Allah; mereka itulah golongan syaitan. Ketahuilah, bahwa sesungguhnya golongan syaitan itulah golongan yang merug"i (QS Al-Mujaadilah : 19)

"Barangsiapa yang berpaling dari pengajaran Tuhan Yang Maha Pemurah (Al Quran), kami adakan baginya syaitan (yang menyesatkan) maka syaitan itulah yang menjadi teman yang selalu menyertainya". (QS Az-Zukhruf : 43)

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Any comment? Please....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...