вторник, 27 сентября 2011 г.

SUBHANALLAH!!!! ALLAH MAHA BESAR!

Janin Bayi Bersujud Ketika Diperdengarkan Ayat Suci Al-Quran

Posted on April 30, 2010 under General by wizvax


Dalam video ini seorang ibu hamil dibacakan ayat-ayat Al-Qur’an, dan selama proses pembacaan tersebut dipantau melalui alat USG kehamilan. Dan dapat dilihat perbezaan posisi bayi sebelum dan sesudah dibacakan ayat-ayat Al-Qur’an.
Sebelum dibacakan ayat suci Al-Quran, bayi nampak aktif dalam pergerakannya (normal memang macam ni). Kemudian dibacakan pula ayat suci Al-Quran..
Subhanallah! Hasilnya ketika dibacakan surat Al-Fatihah dan Al-Baqarah janin bayi tampak terdiam dlm keadaan sujud… seakan-akan mengenali suara-suara yang sedang dibacakan.

Kullu mauludin Yuuladu ‘alal fithrah… Jadi seorang ibu yang tengah mengandung anaknya sering-seringlah memperdengarkan ayat-ayat suci Al-Qur’an. Semoga kelak menjadi anak yang soleh dan solehah. Amiin.
 
p/s: inilah firnah manusia..
p/s/s: rakyat Jepun menggunakan kaedah ini untuk terapi menggunakan headphone yang diletakkan di perut ibu bagi bayi dalam kandungannya, buktinya anak yang lahir lebih cerdik, aktif dan mendengar kata.

1 комментарий:

  1. Marilah kita lakukan segala yang terbaik demi untuk perkembangan positif bayi dalam kandungan dan mendapatkan hasil yang baik dan bermanfaat juga utk kita sekeluarga...Allahu Akbar!

    ОтветитьУдалить

Any comment? Please....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...