Friday 11 February 2011

Impian menjadi nyata

Salam kawan2semua.....

Dah lama juga sy tak menulis. Kali ni sy nak coret skit tentang impian yg telah menjadi
nyata. Setelah hampir empat bulan dipendam keinginan untk memilikinya, akhirnya tanggal 5 Februari 2011 telah mencatatkan sejarah itu.

Alkisahnya begini. Anak dara saya yg sulung berumur 11 thn lebih dan adik bongsunya yg berumur 3 thn lebih telah menyampaikan hasrat dan keinginannya untk memiliki iPad sendiri bagi kegunaannya,adik-beradik dan keluarga. Dengan penjelasan yang amat panjang lebar dan bersungguh-sungguh tentang fungsi,peranan,faedah dan kelebihan iPad tersebut kepada kami maka akhirnya'abahnya' telah berjanji utk membelikan pada Februari 2011 nnt.

Kalau mengikut perbincangan kami suami isteri pada awalnya, kami merasakan tidak perlu utk melayan kehendak yang seperti ini. Ini memandangkan kami telah pun memiliki 3 set netbook, 1 set komputer peribadi dan bermacam jenis alatan elektronik dan permainan seperti PSP (6 buah - setiap anak), 2 set PS2, 4 buah gameboy (dibeli sejak ogos 2007 - ketika baru sebulan menjejakkan kaki di bumi Moscow) set Wii, iPod (7 buah - setiap dan maknya juga...hehehehe) iPod Touch 32GB, iPhone 3G dan bermacam-macam lagi alatan dan permainan dalam utk kami sekeluarga. Semua kemudahan yang ada ini adalah atas rezeki yg Allah telah berikan kepada kami sekeluarga. Alhamdulillah....jazakallahhukhairankathiraa!

Setelah bersabar dan menanti dengan penuh harapan, maka pd tanggal 05 Februari 2011, kami sekeluarga dengan ditemani 2 org anak buah kami telah merealisasikan impian bersama ini. Sebuah iPad 64GB Wifi + 3G beserta cover dan simcard menjadi milik keluarga 'Dzulaily'. Dengan bermodalkan USD1K lebih iPad 64GB dibawa pulang. Betapa bangga,bersyukur dan berterima kasihnya anak-anak terutamanya anak2 dara tersayang dengan kehadiran iPad ini. Kami juga amat gembira dengan perkembangan minda anak2 kami yang semakin meningkat dari masa ke semasa terutama anak sulung perempuan kami,Ct Hafizah (angah) dan Ct Zulaikha(anak bongsu).

Semua aplikasi yg hendak dan perlu dimuatkan dlm iPad itu telah dimuat turun sendiri oleh Angah. Kagum aku dengan kesungguhan dan kepandaiannya mendapatkan aplikasi perlu dan penting utk tujuan pembelajaran, hiburan dan tontonan serta makluman bersama. German Dictionary,
Spanish dan Russian Dictionary juga telah dimuat turun olehnya disamping English. Permainan online, berita ( CNN , RT News, Breaking News), dan bermacam-macam lagi aplikasi juga telah dimuat turun olehnya. Tahniah anakku atas usahamu yang memang bersungguh-sungguh itu.

Akhirnya aku juga mendapat banyak kelebihan dan kemudahan dgn kehadiran iPad ini. N3 ini adalah yg pertama aku tulis dan publish melaluinya. Memang terasa sungguh kemudahan dan kelebihannya. Alhamdulillah! TQ Allah, tqvm my hubby n my kids 4 all. iPad ini juga adalah advance birthday gifts buat kedua2 anak dara kami yg bakal menyambut birthday masing2 pd 13 Feb - adik dan 16 April - Angah.....<3 u all...

Sesungguhnya semua rezeki itu dtgnya dari Allah, maka marilah kita bersyukur atas segala limpahan rezeki dan kurniaNya....Aminnnn

Begitulah selontar kisah tentang anak2 kami dan juga kami sekeluarga.

No comments:

Post a Comment

Any comment? Please....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...